مربی پیش دبستان
معلمی یک حرفه رضایت بخش و با ارزش است، اما گاهی اوقات می تواند دشوار باشد. مربیان پیش دبستانی مسئولیت های زیادی دارند و این مسئولیت ها رشد مهارت های خاصی را ایجاب می کند. چه به دنبال یک پیش دبستانی برای فرزندان خود باشید و چه به دنبال شغلی در آموزش و پرورش هستید، مهم است که ویژگی هایی را که یک معلم پیش دبستانی برجسته می سازد، درک کنید. موفقیت یک مربی پیش دبستانی نیز توسط ماهیت و ارزش برند خود پیش دبستانی تعیین می شود.
در حالی که سخت کوشی می تواند هر کسی را برای تبدیل شدن به یک فرد خوب در زندگی آماده کند، چندین ویژگی ذاتی وجود دارد که یک معلم پیش دبستانی عالی را می سازد. به عنوان مثال، یک معلم می تواند یاد بگیرد که چگونه برنامه درسی پیش دبستانی، برنامه های کاربردی برای معلمان پیش دبستانی را آموزش دهد و یک کلاس درس شاد و جذاب ایجاد کند، اما نشان دادن اشتیاق برای تحصیل دانش آموزانش باید از قلب باشد.
در مقاله مقاله پنج ویژگی ضروری یک مربی عالی پیش دبستانی را با هم بررسی می کنیم:
صبر:
یک مربی خوب پیش دبستانی باید بسیار صبور باشد. معلمان باید با سرعت خود با دانش آموزان کار کنند زیرا هر کودک منحصر به فرد است. آنها باید در هنگام پرسیدن سوالات تکراری صبور باشند.
اشتیاق:
یک مربی خوب نقش بسزایی رشد همه جانبه، تربیت و زندگی کودک دارد . اینجاست که پیش دبستانی به کار می آید. یک پیش دبستانی خوب همیشه برای معلمان خود ارزش قائل است و آنها را با انگیزه نگه می دارد. همین انگیزه باعث میشود که مربی تمام تلاش خود را برای پرورش کودکانی شاد، توانا، مستقل می کند.
پرانرژی:
معلمان پیش دبستانی باید کلاس های درس خود را با مشارکت دادن کودکان در فعالیت های سرگرم کننده جذاب کنند. آنها باید محیطی ایجاد کنند که کودک در آن احساس راحتی کند که در بحث شرکت کند.
توانایی های ارتباطی:
اگر دانش آموزان معتقد باشند که مربی به آنها توجه نمی کند، علاقه خود را به کلاس از دست می دهند. یک معلم عالی باید بداند که چگونه کودکان نوپا را مجبور کند علاوه بر اینکه شنونده خوبی هستند، به او گوش دهند.
خلاقیت:
از آنجایی که نوآموزان همه بچه های کوچک هستند، خلاقیت مهمترین عامل در کلاس است. تجربه تسهیلگر یا مربی ممکن است با نوآموز متفاوت باشد، بنابراین یک معلم خلاق همیشه با استفاده از جنبه خلاق خود راه حلی برای یک مشکل پیدا می کند و یادگیری را سرگرم کننده می کند.
مربیان باید اعتماد به نفس خود را در شرایط سخت حفظ کنند. آنها باید قادر به یادگیری و تغییر باشند و باید آماده پاسخگویی به هر سوالی باشند. آنها باید به خاطر داشته باشند که قدرت تأثیرگذاری بر زندگی نوآموزان خود را دارند.
مربی پیش دبستان
معلمان پیش دبستانی در سرتاسر جهان به سختی تلاش می کنند تا مهارت های لازم برای موفقیت در دنیای رقابت بی پایان را در اختیار کودکان قرار دهند. معلمان همچنین علاقه مند به القای انعطاف پذیری در دانش آموزان هستند تا آنها بتوانند به راحتی خود را مطابق با جهان به سرعت در حال تغییر تطبیق دهند و در عین حال محیط یادگیری سالم را برای توسعه ارتباطات، حل مسئله، تفکر انتقادی، مسئولیت اجتماعی، آگاهی، تلاش گروهی و خلاقیت ترویج دهند.
راه های افزایش اثربخشی مهارت آموزی
اولین و مهمترین گام، درک کودک است:
برای ارتباط با کودکان مربی باید خودش را ارتقا دهند و به زبان بچهها صحبت کند. معلمان و مربیان امروزی برای افزایش اثربخشی روش های تدریس خود، بیشتر بر رویکردهای دانش آموز محور تمرکز می کنند تا محیط کلاسی معلم محور. مربی فرصتی را در کلاس درس برای دانشآموزان فراهم میکند تا در مورد مطالب کلاس به صورت گروهی بحث کنند و به آنها امکان میدهد حس مشارکت را در خود پرورش دهند. دانشآموزان و معلم با هم همکاری میکنند.
هدف گذاری یکی دیگر از راه های موفقیت کودک می باشد:
هدف گذاری راه عالی دیگری برای تشویق کودک به لذت بردن از یادگیری است. در سال های اولیه، هدف گذاری باید به شیوه ای بسیار ساده، اساسی و واضح انجام شود. مربی می تواند با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف به نوآموز در تعیین اهداف کمک کنند.
دامنه توجه فردی:
یکی دیگر از جنبه های حیاتی افزایش اثربخشی مهارت آموزی، دامنه توجه فردی است.از آنجایی که کودکان دامنه توجه کمتری دارند و ذهن آنها سرگردان است، برای مربی بسیار مهم است که از تکنیک های مناسب استفاده کنند تا اطمینان حاصل کند که کودک تمرکز خود را در فعالیت حفظ می کند و درک درستی از موضوع ایجاد می کند.